Å strekke tiden, Korridor , Nesoddparken 2017
-
Å strekke tiden
Dette arbeidet baserer seg på fotografier jeg fant i ryddeprosessen etter at min far døde en tid tilbake.
Jeg har alltid vært interessert i fotografier. Siden jeg var kunststudent har jeg vært opptatt av betrakterrollen, og av hva som skjer i overføringen fra foto til maleri. Det interessante ligger i spennet mellom det lille øyeblikket som er fanget på fotoet og den tiden det tar å lage et maleri. Som maler inntar jeg ståstedet til den som sto foran motivet med fotografiapparatet for flere tiår siden. Øyeblikket den gang kommer nærmere og holdes fast, men det gjør også personen. Maleriene representerer minner. Noen malerier er monokrome og representer noe som er tapt eller glemt. Over perioden verket eksisterer på veggen vil noen bilder forsvinne og bli monokrome, og andre bilder vil komme til, slik minner også gjør.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Å strekke tiden
Dette arbeidet baserer seg på fotografier jeg fant i ryddeprosessen etter at min far døde en tid tilbake.
Jeg har alltid vært interessert i fotografier. Siden jeg var kunststudent har jeg vært opptatt av betrakterrollen, og av hva som skjer i overføringen fra foto til maleri. Det interessante ligger i spennet mellom det lille øyeblikket som er fanget på fotoet og den tiden det tar å lage et maleri. Som maler inntar jeg ståstedet til den som sto foran motivet med fotografiapparatet for flere tiår siden. Øyeblikket den gang kommer nærmere og holdes fast, men det gjør også personen. Maleriene representerer minner. Noen malerier er monokrome og representer noe som er tapt eller glemt. Over perioden verket eksisterer på veggen vil noen bilder forsvinne og bli monokrome, og andre bilder vil komme til, slik minner også gjør.